Meckbach Fys

En kombination av funktionell styrke- och konditionsträning som utförs under hög intensitet. Burpees, chins, wallboll, svingar, boxjump, ball slam, frivändningar och marklyft är vanliga övningar. Passet kan innehålla tävlingsmoment i lag eller individuellt.

Meckbach Cirkel

Ett utmanade och allsidigt pass med olika stationer som tränar hela kroppen och kombinerar styrka och kondition. Övningar som ofta förekommer är burpees, chins, russian twist, löpning, telemarkshopp, dips, kettlebellsövningar och magövningar. Då varje station går att anpassa passar detta pass alla.

Meckbach Core

En träningsform där vi tagit de bästa övningarna från idrotter (t.ex. gymnastik simhopp, brottning) där en stark bål är viktigt. Att ha en stark bål är en av grundpelarna till en stark och frisk kropp och motverkar bland annat ryggbesvär.

Soma Move

Soma Move som är en unik helkroppsträning utan redskap och sker barfota på en yogamatta. Under 45 minuter ödar du genom 4-6 förbestämda mönster av rörelser som upprepas i era repetitioner. Träningen förbättrar mobilitet och styrka samt stimulerar till en kropp i balans och ett sinne i närvaro.

Just nu har vi Soma Move på måndagar kl. 11.30-12.15 med Ulrika Andersson.

Löpning

Löpningen genomförs utomhus, oavsett väder, och varieras med olika typer av löpmoment i grupp såsom intervaller, terräng, backe och bana. Tempot anpassas till individuell nivå och förutsättning.

Under vårterminen 2018 kommer vi att starta löpgrupper med Ebba Fritzell. Passen kommer att utgå ifrån Meckbach Träning i Solna.